Til tjenester og tilbud

For barnehagene

Alle barnehager er hjertelig velkomne til å besøke Holmestrandbibliotekene!

Fem barn som leser i en bok sammen

Her finner dere en oversikt over hva våre bibliotek har å tilby, både i og utenfor bibliotekene. Vi setter pris på om dere melder inn behovene deres i god tid, slik at vi får forberedt oss best mulig.

Lesestund

Vi har ingen faste lesestunder, men barnehagene kan kontakte oss og vi gjør en avtale om lesestund ved barnebibliotekaren på et passende tidspunkt.

Bibliotekbesøk

Grupper fra barnehagene er velkomne på besøk. Da kan de kikke på bøker, lese, leke og spise maten sin. Kontakt gjerne biblioteket på forhånd.

Bokkasser

Barnehagene kan bestille bokkasser, og vi setter sammen innholdet utfra temaer eller titler som er ønskelig. Kassene fraktes til de kommunale barnehagene i Sande med Bypost. De private barnehagene i Sande må komme til biblioteket og hente kassene selv. I Hof og Holmestrand må alle barnehagene, kommunale og private, hente kassene selv på biblioteket.

Barnehagene må ha eget kort, gjerne ett på hver avdeling i barnehagen, knyttet til en kontaktperson. Bøkene kan beholdes i to måneder.

Ønsker din barnehage å benytte seg av noen av disse tjenestene, finner du kontaktinformasjonen til bibliotekene her.