Til tjenester og tilbud

Film og spill

Spillrom

Er du interessert i Gaming? Da har vi stedet for deg!

Et utvalg gaming-kontrollere, et headsett og et tastatur.

På Holmestrandbibliotekene har vi to spillrom. Ett i Holmestrand hvor vi kan tilby tre gaming-PC’er, Playstation og Xbox, og ett i Hof hvor vi har fire helt nye gaming-PC'er.

Aldersgrenser

På Holmestrandbibliotekene følger vi aldersgrensene på spillene! Det vil si at hvis du ikke har fylt 12, kan du ikke spille Fortnite, for eksempel. Dette er ikke diskuterbart, og den eneste måten du kan få spille noe du egentlig ikke er gammel nok til er hvis foresatt er med.

Spillene på Xbox og Playstation

Spillene er kun til utlån på biblioteket, og ikke til å låne med seg hjem. Spillene må lånes på eget lånekort og den som låner er ansvarlig for å levere spillet og kontrollen(e) tilbake i skranken når man er ferdig med det. Det er heller ikke lov å låne det videre til noen andre uten å levere det inn først og så låner vi det ut til nestemann som vil spille.

Tid bookes i skranken

For å spille på de forskjellige spillkonsollene, må man booke seg på en liste i skranken. Dette krever at du har et lånekort. Man kan booke 30 minutter av gangen, men er det ikke venteliste når halvtimen er over kan man sitte lenger.

Maks antall

I Holmestrand er det tillatt med maks 12 personer i rommet av gangen. I Hof kan man være maks 6 stk.

Spise- og drikkeforbud

Det er ikke tillatt å spise eller drikke i Spillrommene. Sko skal ikke opp i møblene.

Ha det gøy!

Spillrommene skal være et hyggelig sted for alle å oppholde seg, så vis hensyn og vær snille med hverandre! 🙂

Holmestrand Kommune
Ansvarlig redaktør: Holmestrandbibliotekene