Til leseforslag

Fantastisk
Bestill

Anbefaling

Terry Pratchetts legendariske serie om skiveverdenen er noe alle fantasielskere bare MÅ få med seg!

Magiens Farge er den første fortellingen i Terry Pratchetts humoristiske og ofte satiriske serie satt i det fargerike fantasy-universet Skiveverdenen (eller "Discworld"). Serien inneholder over 40 bøker og en rekke frittstående historier som alle befinner seg i den samme detaljerte, fantastiske, og hysteriske verden.

På sin unike måte parodierer Pratchett bl.a emner som filmskaping, avispublisering, rock n' roll musikk, religion, filosofi, antikkens Hellas, egyptisk historie, Gulfkrigen, Australia, universitetspolitikk, fagforeninger og finansverden. En forfatter som klarer å gjøre fagforeninger morsomme må da være verdt å lese. Det synes i alle fall jeg!

Om boken

I Skiveverdenes største by, Ankh-Morpork, møter vi bl.a. den mislykkede, feige og sleipe trollmannen Rensvind (han gikk ut av magikeruniversitetet med kun én trylleformel i bagasjen), en naiv, liten reisende ved navn Toblomst som strør om seg med gullmynter, og ikke minst Bagasjen, en smått psykopatisk trekiste med hundrevis av små føtter og ditto skarpe tenner. Dette er første bok i serien om Skiveverdenen.

Holmestrand Kommune
Ansvarlig redaktør: Holmestrandbibliotekene
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube
Bygget med Libry Content