Til arrangementer

Anne-Britt Harsem - Din vilje skje

Voksne

Velkommen til samtale med forfatter Anne-Britt Harsem.

Anne-Britt Harsem
Foto: Forfatter Anne-Britt Harsem. Fotograf Jørn Grønlund. Bilde hentet fra Cappelen Damm forlag.

Gratis - ingen påmelding

Dato

man 18. september 2023

Sande bibliotek

«Din vilje skje – en oppvekst med karismatisk kristendom»

Velkommen til en litterær samtale med forfatteren om denne boken som beskriver historien til en kvinne som i ung alder ble dratt inn i et pinsemiljø mot sin vilje.

Anne-Britt Harsem har lang erfaring med å skildre noen av de mørkeste sakene vårt rettsvesen har befattet seg med. Hun har skrevet tre bøker om overgrepssakene i Alvdal (Alvdals-trilogien) og to bøker om overgrepssakene i Tysfjord. I tillegg har hun skrevet «Barneranerne» og «Naboene – 22. juli og tiden etter».

Forfatteren har i tillegg lang erfaring med tilrettelagte avhør av barn og unge i straffesaker der mindreårige har status som fornærmet eller vitne.

Flere av Harsems bøker har i mange år toppet listene hos de norske strømmetjenestene. I 2022 var hun en av forfatterne med landets høyeste lyttertall.

Relatert litteratur