Bokbad med Myriam H. Bjerkli

Voksne

tir 26. september 2023

Hof bibliotek

Vi inviterer til en spennende litterær samtale med krimforfatter Myriam H. Bjerkli i Hof bibliotek! Bjerkli-fan og ansatt ved biblioteket, Ena, er intervjuer i bokbadet.

Bjerkli er en populær krimforfatter i Holmestrandbibliotekene og har blant annet blitt anbefalt på vår bokturné Bokstreif. Hun debuterte som krimforfatter i 2017 med “Lille Linerle”, som fikk strålende anmeldelser. Boken “Grønnøyd monster” ble nominert til Rivertonprisen.

Bjerklis kolleger setter forfatterskapet hennes høyt, og Jørn Lier Horst mener hun skriver med stor menneskelig dybde. – Myriam H. Bjerkli har et psykologisk skarpsyn og skriver nervepirrende krim om indre og ytre hendelser i menneskers hverdagsliv, sier Horst.

Myriam H. Bjerkli (f. 1963) er forlegger, forfatter, oversetter, selger og frilansjournalist. Hun er født i Tromsø, men bor nå i Larvik.

Relatert litteratur