Litteratur og fortelling

Bokstreif i Sande

I mai har vi gjesteopptreden av Anne Skottvåg, lokal tannlege i Holmestrand.

Bokstreif. Holmestrandbibliotekenes bokturné. Gjesteopptreden ved Anne Skottvåg. Illustrasjonsfoto.

man 29. april

Holmestrandbibliotekene

Bibliotekarer fra våre tre bibliotek bytter på å anbefale bøker vi har lest og som vi mener fortjener litt ekstra oppmerksomhet. En gang hvert semester ber vi inn en gjest.

Anne Skottvåg er vår gjest i mai. Hun er oppvokst i Holmestrand og mange kjenner henne sikkert som lokal tannlege. De siste årene har hun fått en kronisk sykdom, og jobber fremdeles med å finne ut hvordan det funker. Hun er også samfunnsengasjert, og har hatt meninger på trykk både i Jarlsberg og Klassekampen. Nå for tida er hun spesielt interessert i reiki, menneskets psykiske verden, kvantefysikk og pianospilling.

Denne gangen blir det også en liten introduksjon til konseptet Shared reading, eller Les og del, hvor man leser i fellesskap før man snakker litt om det man har lest.

Bokstreif er en hyggelig time med litterært påfyll og leseinspirasjon.

Bokstreif er Holmestrandbibliotekenes egen bokturné, og går som et kveldsarrangement i Sande og som dagsarrangement i Hof og i Holmestrand i løpet av en uke hver måned.