Ukrainsk fortellerstund med Galyna

Litteratur og fortelling
Barn

Galyna skal holde ukrainsk fortellerstund, og leser "Kotygoroshko", et kjent ukrainsk eventyr.

lørdag, 9. november

Legg til i kalender

Lørdag 9. november kl. 12.00-13.00 inviterer vi til ukrainsk fortellerstund med Galyna på Holmestrand bibliotek.

Galyna skal lese eventyret "Kotygoroshko", som er et kjent ukrainsk eventyr.

Kotyhoroshko er helten i det østeuropeiske folkeeventyret med ukrainsk opprinnelse med samme navn. Eventyret handler om en gutt med ekstraordinær styrke, som ble født fra en ert og frigjorde sine egne brødre og søstre fra fangenskapet til en slange.

Helten må også beseire en drage for å redde søstrene og brødrene sine.
I tillegg til å kjempe mot dragen, venter lange reiser rund om i verden fulle av farlige eventyr for Kotygoroshko.
Kotygoroshko er hederlig og har et stort hjerte.

Котигорошко- герой однойменної східноєвропейської казки українського походження. У казці розповідається про хлопчика надзвичайної сили, який народився з горошини та визволив своїх братів та сестру з полону дракона. Крім боротьби з драконом на Котигорошка чекають далекі мандри повні небезпечних пригод.

Passer fra ca. 4 år og oppover.