USA - foran skjebnevalget 2024

Samtale, debatt og foredrag
Voksne
Ungdom

I november skal amerikanske velgere bestemme hvem som blir landets president de neste fire årene.

Joar Hoel Larsen og Eva Bratholm

Arrangementet krever billett

torsdag, 26. september

Kjøp billettLegg til i kalender

I november skal amerikanske velgere bestemme hvem som blir landets president de neste fire årene: Etter at president Joe Biden trakk seg og Donald Trump møter Kamala Harris er det blitt en helt annen dynamikk og ny spenning i valgkampen. De strides om mange viktige temaer: Abort og illegal innvandring, helsestell og økonomi; men det store spørsmålet i 2024 er om selve det amerikanske demokratiet er truet. Mange spør seg: Hvordan havnet vi her?

Ekteparet Eva Bratholm og Joar Hoel Larsen har begge vært korrespondenter for NRK i USA. De vil forsøke å forklare hvordan USA er blitt så splittet, hva som kommer til å skje i valgkampen og hvordan det endelige resultatet kan komme til å påvirke oss i vår hverdag.