When hoopoes go to heaven

Roman  •  Voksne

Himmelen er for alle

Gaile Parkin

Originaltittel:When hoopoes go to heaven
Oversatt av:
John Erik Bøe Lindgren

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

• Eswatini
Ti år gamle Benedict har flyttet med familien til Swaziland. Han elsker å være ute i hagen og studere fuglene, dyrene og insektene. Da glemmer han at det ikke alltid er så lett å være den midterste i en søskenflokk og ganske alene i et nytt land. Benedict har en egen evne til å komme i kontakt med folk og hjelpe til der det trengs. Snart klekker han ut en plan for å hjelpe moren med det sviktende kakesalget hennes, og innehaverne av Ubuntu begravelsesbyrå med å finne noe litt ekstra som gjør at de kan skille seg ut. Og han møter Nomsa, en jente som tør å bære skorpioner i hendene, men som ikke tør å si hvorfor hun er så redd for læreren sin. Dette er oppfølgeren til "Å bake kaker i Kigali" (2010).

Utgaver